Werkwijze

Wanneer wij uw Joomla website upgraden naar de nieuwste Joomla versie, maken wij in veel gevallen gebruik van een testomgeving. Deze testomgeving, de Joomla upgrade, draait dan voor korte tijd parallel aan uw bestaande website. Op deze manier zijn wij in staat uw Joomla upgrade volledig door te testen en deze (vernieuwde) site live te zetten wanneer alles weer correct werkt.

Onze manier van werken ziet er dan als volgt uit: naar aanleiding van het door u ingevulde formulier op de website en/of een aanvullend gesprek via Skype, maken wij een aktieplan. De belangrijkste gegevens zoals Joomla versie, gebruikte modules, extensies en uw wensen zijn bij ons dan bekend. Allereerst onderzoeken wij of de benodigde testomgeving en uw bestaande site bij uw webhoster binnen uw schijfruimte quotum passen. Daarnaast kijken wij of uw webhoster geschikt is voor Joomla 3. Wanneer dit past, zullen wij de testomgeving opbouwen bij uw webhoster. Past dit niet, is de schijfruimte te klein, kunnen wij als alternatief de testomgeving, de Joomla Upgrade, binnen één van onze eigen resellerpakketten onderbrengen.

Voordat wij met het upgraden starten, maken we een complete backup van uw site zodat geen kostbare gegevens verloren zullen gaan. De testomgeving wordt opgebouwd zoveel mogelijk naar vorm en idee van uw bestaande website. Veelal betekent upgraden het grotendeels opnieuw bouwen van uw site met de reeds bestaande inhoud. Indien mogelijk maken wij gebruik van de bestaande templates van Yootheme om dezelfde look en feel te creëeren van uw bestaande website. Voorbeelden van deze templates kunt u hier vinden. Is dit onverhoopt niet mogelijk of wilt u gebruik maken van een custom-template (een door uzelf of ander bedrijf ontwikkeld template) is dit vanzelfsprekend ook mogelijk. U dient dan wel rekening te houden met extra kosten. Deze kosten zullen wij u tevoren bekend maken. Als de Joomla upgrade naar uw tevredenheid werkt, zetten wij de site voor u live op de door u gewenste domeinnaam en verwijderen wij de oude site.